Vi hjälper våra medlemmar att göra bättre affärer.

Gustaf Hansson tar steget från sortimentskoordinator till regionchef för Norden, och blir därmed en viktig spelare i vår nystartade försäljningsavdelning. Ett av målen är att öka lönsamheten för våra medlemmar och ge ett mer individuellt anpassat stöd till butikerna. 

”Golfstore har gjort en lång resa. Från att ha varit en mer eller mindre ren inköpsorganisation som erbjöd medlemmarna bra produkter till bra förhandlade priser och villkor, är vi idag också en framgångsrik försäljnings- och marknadsföringskedja som kan åstadkomma så mycket mer”, säger Gustaf. 

Vi driver trafik till butikerna
Det finns många fördelar som lockar nya butiker att ansluta sig, och under de senaste åren har marknadsföringen värderats allt högre. Som medlem i Golfstore får du en hel inhousebyrå till din tjänst. 
”Golfstores centrala marknadsföring driver trafik till butikerna hela säsongen, men minst lika viktig är möjligheten att få hjälp med den lokala och personliga marknadsföringen. Det är en tjänst som uppskattas mycket. Vi satsar stort på att lyfta fram vår Custom Fitting – alltfler golfare upptäcker vad individuellt anpassad utrustning kan göra för deras spel”, säger Gustaf. 

Möjlighet att skräddarsy utbildningsprogram
Butiksutveckling är ett annat prioriterat område för vår nya försäljningsavdelning. Tillsammans med IHM Business School har Golfstore Academy, Golfstores egen affärsskola, tagit fram flera utbildningsprogram som bland annat fokuserar på att lyfta personalen i butikerna och skapa effektivare affärer. 
”Det kan handla om allt från pros som vill utveckla sitt ledarskap till förhandlingsteknik och säljträning för alla i butiken. Vi erbjuder ett brett stöd och varje medlem har möjlighet att skräddarsy sin träning med individuell coaching och klassrumsutbildning”, säger Gustaf.  


Välj butik/klubb/pro

    Tack för din förfrågan. Produkten har lagts till i varukorgen.

    Till min förfrågan