Ägarskapet ger Golfstore unika fördelar

Med runt 300 butiker i sex olika länder är Golfstore en av Europas största butikskedjor inom golf – men det är inte det enda som gör vår organisation unik. Golfstore är en 100 % medlemsägd franchisekedja, och just ägarskapet är en av förklaringarna bakom våra framgångar. 

”Bakom varje Golfstore-butik står en PGA-utbildad pro. Och eftersom Golfstore ägs av medlemmarna ger det oss som organisation en enorm kunskap – inte bara om golf, utan också om golfarna och deras behov. Varje dag, hela säsongen, träffar vi våra slutkunder på banan och på driving rangen, under lektioner och för ett kort snack efter dagens runda. Det betyder att vi fångar upp många fler – och ofta andra signaler – än de man registrerar vid köptillfällena i butiken. Detta ger oss feedback om vad golfaren vill ha, behöver och ger oss perfekta förutsättningar att hålla oss relevanta. ”, säger Gustaf Hansson, regionchef för Norden och en av frontfigurerna i vår nystartade försäljningsavdelning.

Varje röst är viktig
Ägarskapet innebär förstås också ett delat ansvar och gemensamt inflytande. Tillsammans fyller medlemmarna Golfstore med ett attraktivt och konkurrenskraftigt innehåll och varje röst är viktig.  

”Medlemmarnas engagemang är betydelsefullt – vi utvecklar konceptet tillsammans. Som medlem ska man känna att man är en del av något större och jag vet att relationen till varumärket och kollegorna, nationellt och internationellt, betyder mycket”, säger Gustaf.  


Välj butik/klubb/pro

    Tack för din förfrågan. Produkten har lagts till i varukorgen.

    Till min förfrågan